Pár hónapja futottam bele ebbe a filmbe valamelyik tévében - a történet 400 évvel napjaink után játszódik, és az építészeti hátteret Berlin huszadik századi ikonikus épületei adják.
A filmről magáról nem is tudok nagyon mit mondani, mintha azt olvastam volna hogy a belefektetett dollárokhoz képest bukásnak számított, engem mindenesetre lenyűgözött a képi világ, illetve el voltam foglalva az épületek beazonosításával és a bennük való gyönyörködéssel. A wikipédia szerint eredetileg Brazíliában szerettek volna forgatni, de ez nem jött össze, eztán mentek Berlinbe:
Karyn Kusama had originally suggested filming in Brasília, Brazil because the architecture of that city fit with her vision of Bregna. The idea was rejected because Brasília lacked the infrastructure and technical expertise to facilitate a major film production. After scouting several cities around the world, Berlin, Germany was chosen as the location for filming. Berlin had several locations that fit into the organic yet structured world of Æon Flux. The crew was able to gain access to several locations that had never allowed filming before including the Treptow Crematorium, the Trudelturm wind tunnel facility and the Haus der Kulturen der Welt ("House of the World's Cultures"). Additional locations include the handler space, a dissection theatre built in 1790 to train veterinarians, set in the Berlin animal shelter.
Találtam is egy írást ahol a szerző szépen számba veszi a látható épületeket:
Architecture in the movies, Part 4 – Aeon Flux.
Itt egy bővített, teljes lista:
foglalkozik vele az Archdaily is;
- illetve egy hallgatói dolgozat: Lengyel Orsolya: AEON FLUX;
Sok-sok képpel, érdemes követni a linket - a cikk végén tételesen is fel vannak sorolva az épületek!
Érdekesnek találom amúgy, hogy a válogatott épületek már nagyrészt a mai, demokratikus Németország jelentős (és valóban jelentős) épületei (nagykövetség, krematórium, sportközpont, múzeum, ipari épület, stb.), miközben a filmben (mint ugye minden rendes 400 év múlva játszódó filmben) egy hierarchikus, elembertelenedett, diktatorikus világot látunk, ez az építészet ennek válik díszletévé.
Zétényi Zsófival még beszélgettünk a filmes párhuzamokról, tehát számíthattok még továbbiakra a témában.
A térképünkön jeleztem ha az adott épület szerepel a filmben.